Part One : Speaking (Items 1-15)
1. We’re off to……John. We want to see the new film at the Indra.
(มุ่งหน้าไป... จอห์น เราต้องดูฟิล์มใหม่ที่อินทรา)
(มุ่งหน้าไป... จอห์น เราต้องดูฟิล์มใหม่ที่อินทรา)
1. pick over … come over (รับผ่าน...มามากกว่า)
2. pick up … come along(รับ...มาตลอด)
3. pick on … come by(รับบน...มาด้วย)
4.. pick out … come in (Ent.วิทย์)(เลือก...มาใน)
2. My youngest sister could…..a faucet to get a drink, but she was never able to…..the water all over the floor. (Ent.วิทย์)
(น้องสาวคนเล็กได้...ก๊อกน้ำจะได้รับเครื่องดื่ม แต่เธอไม่สามารถ...น้ำทั่วพื้น)
(น้องสาวคนเล็กได้...ก๊อกน้ำจะได้รับเครื่องดื่ม แต่เธอไม่สามารถ...น้ำทั่วพื้น)
1. turn on … clean up (เปิด...การทำความสะอาด)
2. turn to … pick up (เปิด...รับ)
3. turn out … put away (เปิดออก...เก็บ)
4. turn off … sweep away (ปิด...เก็บกวาด)
3. In ordinary conversation I concentrate my gaze….both eyes of the person addressing me. (Ent.ศิลป์)
(ในการสนทนาปกติ ผมมีสมาธิสายตาของฉัน...ทั้งสายตาของคนที่จัดการกับฉัน)
(ในการสนทนาปกติ ผมมีสมาธิสายตาของฉัน...ทั้งสายตาของคนที่จัดการกับฉัน)
1. in
2. on
3. at
4. to
4. There were many inconveniences that you have to put….. when you go camping. (Ent.ศิลป์)
(มีใหม่ยังดึงดูดมากมายที่คุณต้องใส่... เมื่อคุณไปแคมป์ปิ้ง)
1. off to
1. off to
2. away from
3. cut from
4. up with
1. ปิดการ
2. ออกจาก
3. ตัดจาก
4. ค่าด้วย
2. ออกจาก
3. ตัดจาก
4. ค่าด้วย
5. I think you’d better sort …..the things you want to keep and the things you want to throw…..before we leave. (Ent.ศิลป์)
(ผมคิดว่า คุณดีกว่าจะเรียงลำดับ... อะลูมิเนียมม...สิ่งที่คุณต้องการเก็บไว้และสิ่งที่คุณต้องโยน...ก่อนทิ้งกัน)
(ผมคิดว่า คุณดีกว่าจะเรียงลำดับ... อะลูมิเนียมม...สิ่งที่คุณต้องการเก็บไว้และสิ่งที่คุณต้องโยน...ก่อนทิ้งกัน)
1. out, away
2. with, out
3. away, out
4. of, away
1. ออก เก็บ
2. มี ออก
3. เก็บ ออก
4. ของ เก็บ
1. ออก เก็บ
2. มี ออก
3. เก็บ ออก
4. ของ เก็บ
6. It has been raining since nine o’clock in the morning; the field is wet. I think we should call….the match this evening. (Ent.วิทย์)
1. on
2. at
3. out
4. off
7. “what did they do during their long holidays together ?”
Well, they concentrated …..rest, good eating, and relaxed
conversation.” (Ent.ศิลป์)
1. at
2. in
3. on
4. to
8. “May I……the lights ?”
“Of course. But don’t forget to……the lights when you leave.”
(Ent.วิทย์)
1 turn on … turn down
2. turn up … turn in
3. turn on … turn out
4. turn off … turn up
9. Why don’t you look…..that word in the dictionary if you don’t know its meaning ? (Ent.ศิลป์)
1. at
2. up
3. out
4. to
10. The boy depends…..his sister to take care him. (Ent.ศิลป์)
1. to … with
2. on … about
3. on … of
4. to … to
11. Your son broke…..our house last night.” (Ent.ศิลป์)
1. up
2. down
3. into
4. cut
12. “Again, he won’t get a promotion this year.”
“Not if he keeps putting…..urgent matters.” (Ent.ศิลป์)
1. down
2. off
3. away
4. across
13. We’ll keep it…..two months’ have passed.”
“Then what ?” (Ent.ศิลป์)
1. until
2. during
3. while
4. before
14. If a spark should reach the petrol, the whole place would go…. in flames. (Ent.วิทย์)
1. up
2. on
3. over
4. off
15. “you want me to go shopping with you ?” Yes, I want you to help me pick…..some shoes. (Ent.ศิลป์)
1. out
2. at
3. in
4. on
Part 2
16)Situation : Linda is talking to Wendy, a receptionist, in a doctor’s clinic.Wendy : Hello.
Linda : Hello, I’ve just dropped in to make an …1…to see Dr. Smith…2….this week.
Wendy : Would you…3…closing the door? It’s so noisy outside.
Linda : Oh, I’m….4….sorry. I’m always doing….5…., aren’t I?
Wendy : Now, let’s….6…when Dr. Smith will be available, …7…., he has a very full ..8….this week. It is urgent?
Linda : Well, I think I….9….to see him this week.
Wendy : In that case, why not come in late Thursday evening, say, 7 : 30?
Linda : That’s fine….10….me. Thanks. See you then.
สถานการณ์ที่ 16): เธอกำลังพูดกับเวนดี้ พนักงานต้อนรับที่ ในคลินิกของแพทย์
เวนดี้: สวัสดี
ลินดา: สวัสดี ฉันได้เพียงลดลงในการทำการ... 1...เห็นดร.สมิธ... 2...สัปดาห์นี้
เวนดี้: ไหม... 3...ปิดประตูหรือไม่ ดังนั้นเสียงดังภายนอกได้
ลินดา: โอ้ ฉัน 4...ขออภัย ฉันจะทำ... 5..., ไม่ฉัน
เวนดี้: ขณะนี้ ลอง... 6...เมื่อดร.สมิธจะพร้อมใช้งาน, ... 7..., มีมากเต็ม... 8...สัปดาห์นี้ เป็นเรื่องเร่งด่วน
เธอ: ดี ผมคิดว่า I...9...เห็นเขาสัปดาห์นี้
เวนดี้: ในกรณี ทำไมไม่มาในวันพฤหัสเย็น กล่าวว่า 7:30
เธอ: ก็ดี... 10...ฉัน ขอบคุณ เจอแล้ว
ก.agreement ก. ข้อตกลง.
ข.adjustment ข. การปรับ
ค.appointment ค. ได้รับการแต่งตั้ง
ง.arrangement ง. การจัด
17)Situation : Linda is talking to Wendy, a receptionist, in a doctor’s clinic.
Wendy : Hello.
Linda : Hello, I’ve just dropped in to make an …1…to see Dr. Smith…2….this week.
Wendy : Would you…3…closing the door? It’s so noisy outside.
Linda : Oh, I’m….4….sorry. I’m always doing….5…., aren’t I?
Wendy : Now, let’s….6…when Dr. Smith will be available, …7…., he has a very full ..8….this week. It is urgent?
Linda : Well, I think I….9….to see him this week.
Wendy : In that case, why not come in late Thursday evening, say, 7 : 30?
Linda : That’s fine….10….me. Thanks. See you then.
สถานการณ์ที่ 17): เธอกำลังพูดกับเวนดี้ พนักงานต้อนรับที่ ในคลินิกของแพทย์
เวนดี้: สวัสดี
ลินดา: สวัสดี ฉันได้เพียงลดลงในการทำการ... 1...เห็นดร.สมิธ... 2...สัปดาห์นี้
เวนดี้: ไหม... 3...ปิดประตูหรือไม่ ดังนั้นเสียงดังภายนอกได้
ลินดา: โอ้ ฉัน 4...ขออภัย ฉันจะทำ... 5..., ไม่ฉัน
เวนดี้: ขณะนี้ ลอง... 6...เมื่อดร.สมิธจะพร้อมใช้งาน, ... 7..., มีมากเต็ม... 8...สัปดาห์นี้ เป็นเรื่องเร่งด่วน
เธอ: ดี ผมคิดว่า I...9...เห็นเขาสัปดาห์นี้
เวนดี้: ในกรณี ทำไมไม่มาในวันพฤหัสเย็น กล่าวว่า 7:30
เธอ: ก็ดี... 10...ฉัน ขอบคุณ เจอแล้ว
ก.somehow ก. อย่างใด
ข.sometime ข. บางครั้ง
ค.somewhat ค. ค่อนข้าง
ง.somewhere ง. อยู่ที่ไหนสักแห่ง
18)Situation : Linda is talking to Wendy, a receptionist, in a doctor’s clinic.
Wendy : Hello.
Linda : Hello, I’ve just dropped in to make an …1…to see Dr. Smith…2….this week.
Wendy : Would you…3…closing the door? It’s so noisy outside.
Linda : Oh, I’m….4….sorry. I’m always doing….5…., aren’t I?
Wendy : Now, let’s….6…when Dr. Smith will be available, …7…., he has a very full ..8….this week. It is urgent?
Linda : Well, I think I….9….to see him this week.
Wendy : In that case, why not come in late Thursday evening, say, 7 : 30?
Linda : That’s fine….10….me. Thanks. See you then.
สถานการณ์ที่ 18): เธอกำลังพูดกับเวนดี้ พนักงานต้อนรับที่ ในคลินิกของแพทย์
เวนดี้: สวัสดี
ลินดา: สวัสดี ฉันได้เพียงลดลงในการทำการ... 1...เห็นดร.สมิธ... 2...สัปดาห์นี้
เวนดี้: ไหม... 3...ปิดประตูหรือไม่ ดังนั้นเสียงดังภายนอกได้
ลินดา: โอ้ ฉัน 4...ขออภัย ฉันจะทำ... 5..., ไม่ฉัน
เวนดี้: ขณะนี้ ลอง... 6...เมื่อดร.สมิธจะพร้อมใช้งาน, ... 7..., มีมากเต็ม... 8...สัปดาห์นี้ เป็นเรื่องเร่งด่วน
เธอ: ดี ผมคิดว่า I...9...เห็นเขาสัปดาห์นี้
เวนดี้: ในกรณี ทำไมไม่มาในวันพฤหัสเย็น กล่าวว่า 7:30
เธอ: ก็ดี... 10...ฉัน ขอบคุณ เจอแล้ว
ก.mind ใจ
ข.please กรุณา
ค.care ดูแล
ง.like เช่น
Part 3
19)Directions: Read the following passage and choose the best alternative to complete each blank.The stamp collector can learn a great …1….from the colorful pieces of paper he puts in his album. In addition to learning some basic things about organization and systematic arrangement, the stamp collector can receive a good course in history and geography from stamps. As a collector progresses and becomes …2…specialized, stamps teach him some basic facts about engraving and printing.
Stamps are excellent sources of historical information….3….every nation celebrates its military heroes and political leaders on its….4…stamps. but scientist and artists, from Einstein to Beethoven also grace the stamps of the world. Famous battles are frequently commemorated….5….buildings and scenes which have historical significance. Several of the …6….stamps are beautiful, full-color reproductions of the …7….masterpieces of different historical periods.
Stamps also offer instruction….8….geography. it doesn’t take long before a beginning collector checks the locations of the countries from which….9….stamps come. Nations like Liechtenstein, San Marino, Andorra, Gabon, Ghana and Afghanistan, ….10…unknown to many, are usually quite familiar to stamp collectors. Moreover, each country…11…to use stamps to advertise its natural wonders. Such renowned attractions as Yosemite National Park, Victoria Falls, Mount Everest, and the Bay of Fundy appear on the stamps of the nations….12….whose borders they lie.
1 9) วันวาเลนไทน์ธุรกิจเทคโนโลยีและแต่งตัว following ( ปลาย alternative โดย to complete each blank .
ยาบำรุง นาฬิกาข้อมือ the stamp collector , พบ . 1 .... เริ่มต้น colorful pieces เป็นสิ่ง puts in album his . นอกเหนือจากการเรียนรู้บางสิ่งพื้นฐานเกี่ยวกับองค์การและการจัดการอย่างเป็นระบบ แสตมป์สะสม สามารถรับหลักสูตรที่ดีในประวัติศาสตร์และภูมิศาสตร์จากแสตมป์ในฐานะที่เป็นนักสะสมต่อเนื่อง และกลายเป็น . . . . . . . 2 . . . . . . . เฉพาะแสตมป์สอนเขาข้อเท็จจริงพื้นฐานเกี่ยวกับการแกะสลักและการพิมพ์
อะไรรึเปล่าทำไมแสตมป์เป็นแหล่งที่ดีของข้อมูลทางประวัติศาสตร์ . . . . . . . . . . . . . . 3 ทุกประเทศฉลองวีรบุรุษของทหารและผู้นำการเมืองของ . . . . . . . 4 . . . . . . . แสตมป์ แต่นักวิทยาศาสตร์ และ ศิลปิน จากไอน์สไตน์กับบีโธเฟ่นก็เกรซแสตมป์ของโลกการต่อสู้ที่มีชื่อเสียงอยู่บ่อย ๆ . . . . . . . 5 . . . . . . . และฉากในอาคารที่มีความสำคัญทางประวัติศาสตร์ หลายของแสตมป์ . . . . . . . . . . . . . . 6 สวยสีแบบภาพ . . . . . . . 7 . . . . . . . ผลงานชิ้นเอกของยุคสมัยที่แตกต่างกัน .
ไหมไหมไหม . . . . . . . 8 . . . . . . . แสตมป์ยังเสนอการสอนภูมิศาสตร์ มันไม่ได้ใช้เวลานานก่อนที่การเริ่มต้นสะสมที่ตั้งของประเทศซึ่ง . . . . . . . 9 . . . . . . .แสตมป์มา ประเทศอย่างลิกเตนสไตน์ , ซานมารีโน , อันดอร์รา , กาบอง , กานา และ อัฟกานิสถาน . . . 10 . . . . . . . ไม่รู้จัก หลายคนมักจะคุ้นเคยกับแสตมป์สะสม นอกจากนี้ แต่ละประเทศ . . . . . . . 11 . . . ให้ใช้แสตมป์โฆษณาสิ่งมหัศจรรย์ทางธรรมชาติของมัน เช่น สถานที่ท่องเที่ยวที่มีชื่อเสียง เช่น อุทยานแห่งชาติโยเซมิตี น้ำตกวิกตอเรีย ยอดเขาเอเวอเรสต์ และอ่าวฟันดี้ปรากฏบนแสตมป์ของประเทศ . . . . . . . 12 . . . . . . .ที่มีเส้นขอบพวกเขาโกหก
ก.sum สรุป
ข.knowledge ความรู้
ค.deal จัดการ
ง.Number จำนวน
Part 4
20)Directions: Read the following passage and choose the best alternative to complete each blank.The stamp collector can learn a great …1….from the colorful pieces of paper he puts in his album. In addition to learning some basic things about organization and systematic arrangement, the stamp collector can receive a good course in history and geography from stamps. As a collector progresses and becomes …2…specialized, stamps teach him some basic facts about engraving and printing.
Stamps are excellent sources of historical information….3….every nation celebrates its military heroes and political leaders on its….4…stamps. but scientist and artists, from Einstein to Beethoven also grace the stamps of the world. Famous battles are frequently commemorated….5….buildings and scenes which have historical significance. Several of the …6….stamps are beautiful, full-color reproductions of the …7….masterpieces of different historical periods.
Stamps also offer instruction….8….geography. it doesn’t take long before a beginning collector checks the locations of the countries from which….9….stamps come. Nations like Liechtenstein, San Marino, Andorra, Gabon, Ghana and Afghanistan, ….10…unknown to many, are usually quite familiar to stamp collectors. Moreover, each country…11…to use stamps to advertise its natural wonders. Such renowned attractions as Yosemite National Park, Victoria Falls, Mount Everest, and the Bay of Fundy appear on the stamps of the nations….12….whose borders they lie.
20 ) ทิศทาง : อ่านข้อความต่อไปนี้และเลือกทางเลือกที่ดีที่สุดที่จะเสร็จสมบูรณ์ในแต่ละที่ว่างเปล่า .
อะไรรึเปล่าทำไมแสตมป์สะสมสามารถเรียนรู้ที่ดี . . . . . . . 1 . . . . . . . จากชิ้นที่มีสีสันของกระดาษที่เขาใส่ในอัลบั้มใหม่ของเขา นอกเหนือจากการเรียนรู้บางสิ่งพื้นฐานเกี่ยวกับองค์การและการจัดการอย่างเป็นระบบ แสตมป์สะสม สามารถรับหลักสูตรที่ดีในประวัติศาสตร์และภูมิศาสตร์จากแสตมป์จะ collector ( progresses สนทนาให้วิธีที่ specialized , เพื่อนร่วมชั้น teach him facts some สินค้าจาก engraving ( printing .
ยาบำรุง นาฬิกาข้อมือ เพื่อนร่วมชั้น are sources excellent ของ information historical .... .... 3 หรือว่าจะไปไหนจะชำนาญแต่ celebrates ( ด่วน political ที่มี .... 4 ให้เพื่อนร่วมชั้น . แต่นักวิทยาศาสตร์ และ ศิลปิน จากไอน์สไตน์กับบีโธเฟ่นก็เกรซแสตมป์ของโลกการต่อสู้ที่มีชื่อเสียงอยู่บ่อย ๆ . . . . . . . 5 . . . . . . . และฉากในอาคารที่มีความสำคัญทางประวัติศาสตร์ หลายของแสตมป์ . . . . . . . . . . . . . . 6 สวยสีแบบภาพ . . . . . . . 7 . . . . . . . ผลงานชิ้นเอกของยุคสมัยที่แตกต่างกัน .
ไหมไหมไหม . . . . . . . 8 . . . . . . . แสตมป์ยังเสนอการสอนภูมิศาสตร์ มันไม่ได้ใช้เวลานานก่อนที่การเริ่มต้นสะสมที่ตั้งของประเทศซึ่ง . . . . . . . 9 . . . . . . .แสตมป์มา ประเทศอย่างลิกเตนสไตน์ , ซานมารีโน , อันดอร์รา , กาบอง , กานา และ อัฟกานิสถาน . . . 10 . . . . . . . ไม่รู้จัก หลายคนมักจะคุ้นเคยกับแสตมป์สะสม นอกจากนี้ แต่ละประเทศ . . . . . . . 11 . . . ให้ใช้แสตมป์โฆษณาสิ่งมหัศจรรย์ทางธรรมชาติของมัน เช่น สถานที่ท่องเที่ยวที่มีชื่อเสียง เช่น อุทยานแห่งชาติโยเซมิตี น้ำตกวิกตอเรีย ยอดเขาเอเวอเรสต์ และอ่าวฟันดี้ปรากฏบนแสตมป์ของประเทศ . . . . . . . 12 . . . . . . .ที่มีเส้นขอบพวกเขาโกหก
ก.so
ข.much
ค.more
ง.Too
21)Direction : Read the following passages and choose the best alternative to complete each blank space or to answer each question. (Item 21-27)
The tail of devastation was unprecedented for a natural disaster in the United Sates. When Hurricane Andrew struck, moving from the Bahamas of Miami’s southern suburbs and on towards Louisiana, it caused damage estimated at between $15 billion and $20 billion, or about triple the loss inflicted on the Atlantic coast by Hurricane Hugo in 1989. About 50,000 people have been left homeless, and perhaps 20 killed. Some 600,000 more, heeding warning, escaped to the north.
The towns of Homestead and Florida City, which line in a mostly agricultural area about 40 miles south of Miami, now exist only as names. Entire sections, including the downtown shopping districts were flattened as if they had been hit by bombs. The surrounding line and avocado groves, which provide much of the area’s income, were largely destroyed by winds that snapped trees like toothpicks. Row crops, such as strawberries and tomatoes, were wiped out by heavy rains. The wind was strong enough to crack oak doors and force palm trees to the horizontal.
Yet the storm did not seriously damange many high-rise buildings; stringent building codes in Florida require that they sway with the wind, and that window-glass is extra thinck, and it delivered no more than a glancing blow to downtown Miami itself. That was a relief. The city has not suffred a riot for some time, and is just beginning to recover from years of being portrayed as America’s crime and drug capital. But the local economy is stagement, with unemployment at more than 10%. Despite the damage, some observers even thought the hurricane might do some good; it will bring in plenty of construction jobs.
President Bush, laden with offers of federal help, came to Miami within 12 hours of the strom. When Hurricane Hugo struck, it took him a week to get to Charleston; but the incentive to come to Miami was personal. His son Jeb and three grandchildren live in the path of Hurricane Andrew. Their house was damaged slightly.
21 ) ทิศทาง : อ่านข้อความต่อไปนี้และเลือกทางเลือกที่ดีที่สุดที่จะเสร็จสมบูรณ์ในแต่ละพื้นที่ว่างหรือตอบคำถามแต่ละคำถาม ( รายการ 21-27 )
หางของการทำลายล้างเป็นประวัติการณ์สำหรับภัยพิบัติธรรมชาติในสหรัฐอเมริกา ท้องอิ่ม พืช . เมื่อพายุเฮอริเคนแอนดรู หลง ย้ายจากบาฮามาสชานเมืองใต้ของไมอามี่และในหลุยเซียน่า มันเกิดความเสียหายประมาณระหว่าง $ 15 พันล้านและ $ 20 พันล้านดอลลาร์ หรือประมาณสามการสูญเสียลือบนชายฝั่งแอตแลนติกเฮอริเคนฮิวโก้ใน 1989 ประมาณ 50 , 000 คน ได้ออกจากบ้าน และบางที 20 ฆ่า บาง 600000 มากขึ้นระมัดระวังคำเตือน หลบหนีไปทางทิศเหนือ
เมืองของ Homestead และฟลอริดาเมือง ซึ่งสายในพื้นที่ส่วนใหญ่ทำการเกษตร 40 ไมล์ทางตอนใต้ของไมอามี่ อยู่ในขณะนี้เป็นเพียงชื่อ ทั้งหมดส่วน รวมทั้งแหล่งช้อปปิ้งเขตที่ถูกแบนเป็นถ้าพวกเขาถูกตีด้วยระเบิด รอบต้นสายและอะโวคาโด ซึ่งให้มากของรายได้ พื้นที่ส่วนใหญ่ถูกทำลายโดยลมที่โค่นต้นไม้เหมือนไม้จิ้มฟัน . แถวพืช เช่นสตรอเบอร์รี่และมะเขือเทศ เช็ดออก โดยฝนตกหนัก ลมก็แรงพอที่จะทุบประตูไม้โอ๊คและบังคับปาล์มต้นไม้ในแนวนอน
อะไรอะไรอะไรยังพายุไม่ได้จริงๆช่วย อาคารสูงมากมาย อย่างเข้มงวดเพื่อสร้างรหัสในฟลอริด้า ต้องการให้พวกเขาพลิ้วไหวกับสายลม และหน้าต่างกระจกเป็นพิเศษ thinck และมันส่งไม่เกินเสียหลักจากตัวเมืองไมอามี่นั่นเอง that was a ชุมนุม . เมืองยังไม่ suffred จลาจล มานานแล้ว และเพิ่งเริ่มฟื้นตัวจากปีของการเป็น portrayed เป็นเมืองหลวงของอเมริกาอาชญากรรม และ ยาเสพติด แต่เศรษฐกิจท้องถิ่น stagement ที่มีการว่างงานกว่า 10 % แม้จะมีความเสียหาย ผู้สังเกตการณ์บางคนแม้พายุเฮอริเคนอาจจะได้อะไรดีๆ แล้ว จะนำความอุดมสมบูรณ์ของงานก่อสร้าง
ประธานาธิบดีบุช หนักกับข้อเสนอของความช่วยเหลือของรัฐบาลกลางมาไมอามี่ภายใน 12 ชั่วโมงของสตอร์ม เมื่อพายุเฮอริเคน ฮิวโก้ หลง มันพาเขาอาทิตย์ไปชาร์ลสตัน แต่แรงจูงใจที่จะมาไมอามี่ เป็นเรื่องส่วนตัว ลูกชายของเขาเจ็บและหลานทั้งสามอยู่ในเส้นทางของพายุเฮอริเคนแอนดรู บ้านได้รับความเสียหายเพียงเล็กน้อย
21)What does the writer discuss in the introduction to the story of Hurricane Andrew?
แล้วนักเขียนหารือในเบื้องต้นกับเรื่องราวของพายุเฮอริเคนแอนดรู
ก.The severity of destruction ความรุนแรงของการทำลาย
ข.The general shock of the country ช็อตโดยทั่วไปของประเทศ
ค.The long list of damaged cities รายการยาวของเมืองได้รับความเสียหาย
ง.The origin and path of the storm ที่มาและเส้นทางของพายุ
22)Which of the following is NOT stated about Hurricane Andrew?
ซึ่ง ต่อไปนี้ จะไม่ ระบุ เกี่ยวกับ พายุเฮอริเคน แอนดรู ?
ก.The damage was mostly on the Atlantic coast. ความเสียหาย เป็นส่วนใหญ่ บนชายฝั่งมหาสมุทรแอตแลนติก
ข.The storm moved in the direction of Louisiana. พายุ ย้าย ไปในทิศทางของ หลุยเซีย
ค.The loss was estimated at no more than $20 billion. การสูญเสีย อยู่ที่ประมาณ ไม่เกิน $ 20000000000
ง.The number of the homeless was larger than that of the dead. จำนวนของ เด็กที่ถูกทอดทิ้ง เป็น ขนาดใหญ่กว่าของ คนตาย
23)What is the reason for the great number of people in Florida surviving?
อะไร คือเหตุผลสำหรับ จำนวนมาก ของผู้คนใน ฟลอริด้า มีชีวิตรอด หรือไม่?
ก.They lived very far up month. พวกเขาอาศัยอยู่ ไกลมาก ขึ้น ในเดือน
ข.They moved away after Hugo hit. พวกเขา ย้ายออกไป หลังจาก ตี ฮิวโก้
ค.They were aware of news reports. พวกเขา มีความตระหนักใน รายงานข่าว
ง.They followed the given instructions. พวกเขา ปฏิบัติตามคำแนะนำ ที่กำหนด
24)Which of the following was completely destroyed by Hurricane Andrew?
พวกเขา ปฏิบัติตามคำแนะนำ ที่กำหนด
ก.Miami ไมอามี่
ข.Charleston ชาร์ลสตัน
ค.Homestead ไร่
ง.The Bahamas บาฮามาส
25)Which of the following is NOT compared to the strength of the storm?
ซึ่ง ต่อไปนี้ จะไม่ เมื่อเทียบกับ ความแรง ของพายุ ?
ก.Bombs ระเบิด
ข.Groves โกรฟส์
ค.Oak doors ประตู ไม้โอ๊ค
ง.Toothpicks ชิ้น
26)What could Miami gain from Hurricane Andrew?
สิ่งที่จะได้รับจากไมอามี่พายุเฮอริเคนแอนดรู
ก.City order เพื่อเมือง
ข.Building codes รหัสอาคาร
ค.Employment increase การจ้างงานเพิ่มขึ้น
ง.Window-glass industry อุตสาหกรรมหน้าต่างกระจก
27)How does the writer end the story?
นักเขียนอย่างไรจบเรื่อง?
ก.Humorously ติดตลก
ข.Ironically แดกดัน
ค.Objectively กรรม
ง.Pleasantly เกล้าฯ
No comments:
Post a Comment